Σύμφωνα με τη νέα διαδικασία εγγραφής στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, οι χρήστες υποβάλλουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά και σε προθεσμία τριών μηνών καλούνται να προσέλθουν στη Δ.Ο.Υ. για την έγκριση της αίτησης εγγραφής.
Οι σχετικές ενέργειες που ολοκληρώνουν τη διαδικασία Έγκρισης Αίτησης Έγγραφής χρηστών στις on line υπηρεσίες της Γ.Γ.Π.Σ. του Υπ. Οικονομικών, επιτελούνται για τα μεν Μη Φυσικά Πρόσωπα αποκλειστικά στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. τους, για τα δε Φυσικά Πρόσωπα σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. με την προϋπόθεση ότι δεν διαπιστώνεται ανάγκη Μεταβολής Στοιχείων Μητρώου.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Ανοίγουμε το φυλλομετρητή (Internet Explorer) στη διεύθυνση http://10.30.6.20 όπου υπάρχουν και οι άλλες διαδικτυακές εσωτερικές εφαρμογές (Εκκαθάριση, ΕΤΑΚ, ΦΜΥ, κ.λπ.). και επιλέγουμε «Έγκριση Αίτησης Εγγραφής Χρηστών στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες της Γ.Γ.Π.Σ»
Εισάγουμε τον κωδικό χρήστη (username)και το συνθηματικό (password) τα οποία έχουν ήδη αποσταλεί στο Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. – μέσω δικτύου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του τεχνικού διαχειριστή της Δ.Ο.Υ. – και εμφανίζεται η παρακάτω σελίδα.
ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Βήμα 1
ΣΥΣΤΗΜΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ
Αφού μας επιδειχθεί η ταυτότητα του Φορολογούμενου εισάγουμε τον Α.Φ.Μ. στο αντίστοιχο πεδίο και πατάμε το πλήκτρο «Αναζήτηση».
Κάνοντας κλικ με το ποντίκι πάνω στον Α.Φ.Μ. εμφανίζονται τα στοιχεία της αίτησης και τα στοιχεία του Μητρώου.
Στο σημείο αυτό διενεργούνται συστημικοί έλεγχοι που αφορούν σε κριτήρια απόρριψης της Αίτησης . Σύμφωνα με αυτά τα κριτήρια αν ο Α.Φ.Μ. που ελέγχεται:
– Είναι Απενεργοποιημένος,
– Έχει συσχετιστεί με Πλαστή Ταυτότητα,
– Αντιστοιχεί σε Αποβιώσαντα,
– Είναι επιχείρηση με την ένδειξη “Έλεγχος VIES” στο πεδίο “Κατάσταση Επιχείρησης”,
– Ανήκει σε Μη Φ.Π. για το οποίο έχει καταχωρηθεί Διακοπή Εργασιών
τότε εμφανίζεται το αντίστοιχο κατά περίπτωση μήνυμα και το επόμενο βήμα είναι να επιλέξουμε στην Οθόνη την ένδειξη ΑΠΟΡΡΙΨΗ (που είναι άλλωστε και η μόνη ‘ενεργή’ επιλογή).
ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΗΤΡΩΟΥ
Με την ολοκλήρωση των ελέγχων αυτών και εφ όσον ο Α.Φ.Μ. δεν εμπίπτει σε κάποια από τις παραπάνω απορριπτέες περιπτώσεις, ελέγχουμε τα ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ με τα ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΤΡΩΟΥ που εμφανίζονται στην οθόνη.
Σε περίπτωση που στοιχεία της αίτησης διαφέρουν από εκείνα του Μητρώου TAXIS, αυτά επισημαίνονται με κόκκινο πλαίσιο.
Για να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα είναι πολύ σημαντικό να γίνει έλεγχος για τη διασφάλιση του ότι το πρόσωπο που προσκομίζει την ταυτότητα είναι ο ίδιος ο Φορολογούμενος που αιτείται έγκρισης ή άτομο που νόμιμα τον εκπροσωπεί και αν τα αναγραφόμενα στοιχεία του ταυτίζονται με εκείνα του Μητρώου.
Αφού γίνει επιβεβαίωση των στοιχείων και ειδικότερα ελεγχθεί ότι το στοιχείο ταυτοποίησης που είναι καταχωρημένο στο Μητρώο TAXIS ταυτίζεται με το προσκομιζόμενο ή σε περίπτωση που απαιτηθεί, γίνει μεταβολή των ατομικών του στοιχείων στην Εφαρμογή Μητρώου TAXIS, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, προβαίνουμε στο επόμενο βήμα.
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Μεταβολή ατομικών στοιχείων γίνεται ΜΟΝΟ από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. του Φορολογούμενου.
Κατά συνέπεια, για την περίπτωση Φυσικού Προσώπου που αιτείται έγκρισης, ενώ προηγουμένως πρέπει γίνει Μεταβολή στα στοιχεία Μητρώου του και ανήκει σε άλλη Δ.Ο.Υ., πρέπει να προσέλθει στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. του για να κάνει τη Μεταβολή και να ολοκληρώσει εκεί τη διαδικασία έγκρισης αίτησης του.
Προβλεπόμενες από το νόμο περιπτώσεις για τις οποίες δεν προσέρχεται αυτοπροσώπως ο αιτών την Έγκριση Αίτησης φορολογούμενος (Φ.Π.), είναι να έχει οριστεί γι αυτόν σχέση Δικαστικού Συμπαραστάτη, Αντίκλητου, Ασκούντος Γονική Μέριμνα ή Επιμέλεια κλπ, οι οποίες να είναι καταχωρημένες στο Μητρώο TAXIS και ισχύουν κατά τη στιγμή που διενεργείται η διαδικασία έγκρισης της αίτησης ή να έχει συνταχθεί Ειδικό Πληρεξούσιο, σύμφωνα με τη σχετική A.Y.O., το οποίο προσκομίζεται από τον εκπρόσωπο του Φορολογούμενου.
Αντίστοιχα για την περίπτωση που ο αιτών είναι Μη Φυσικό Πρόσωπο, ελέγχουμε αν ο προσερχόμενος το εκπροσωπεί νόμιμα και αν η σχέση είναι καταχωρημένη στο Μητρώο TAXIS και ισχύει κατά τη στιγμή που διενεργείται η διαδικασία έγκρισης της αίτησης.
Σε αντίθετη περίπτωση ελέγχουμε στο φυσικό αρχείο της Δ.Ο.Υ. να διαπιστώσουμε από τα στοιχεία φακέλου της επιχείρησης αν προκύπτει νομιμότητα της εκπροσώπησης του Μη Φ.Π. από το φυσικό πρόσωπο που προσέρχεται και προβαίνουμε –όπου αυτό απαιτείται- σε σχετικές Μεταβολές στο Μητρώο TAXIS πριν προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα της έγκρισης.
Παρακαλούμε σημειώστε ότι στην οθόνη της έγκρισης ΔΕΝ εμφανίζονται στοιχεία σχέσεων που είναι καταχωρημένες στο Μητρώο TAXIS για τις περιπτώσεις Μη Φ.Π. που η σχέση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. (πχ για την ΑΕ Διευθύνων Σύμβουλος ή Εντεταλμένος κλπ). Κατά συνέπεια, για τις περιπτώσεις αυτές ιδιαίτερα, πρέπει να ανατρέχετε στο Μητρώο TAXIS για τα στοιχεία του εκπροσώπου που δεν εμφανίζονται.
Βήμα 2
ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ
Ολοκληρώνοντας τους ελέγχους των στοιχείων Μητρώου και αφού κριθεί ότι η αίτηση μπορεί να εγκριθεί, γνωστοποιούμε στο φορολογούμενο ότι έχει τη δυνατότητα σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας να εξουσιοδοτήσει έναν ή πολλούς λογιστές ή λογιστικά γραφεία για την υποβολή όλων των δηλώσεών του ή ανά φορολογία.
Προϋπόθεση για την εξουσιοδότηση σε λογιστή ή λογιστικό γραφείο είναι ο λογιστής ή το λογιστικό γραφείο να είναι εγγεγραμμένοι χρήστες με τη νέα διαδικασία. Η εξουσιοδότηση σε λογιστή ή λογιστικό γραφείο μπορεί να γίνει και σε ύστερο χρόνο, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης της αίτησης.
Συνεχίζοντας τη διαδικασία, επιλέγουμε στην Οθόνη “Εκτύπωση Δ.Ο.Υ.” για να εκτυπωθούν τα στοιχεία της αίτησης του Φορολογούμενου καθώς και τα στοιχεία Μητρώου.
Εφόσον συμφωνήσει ο φορολογούμενος για τη σωστή αποτύπωσή τους, υπογράφει και ολογράφως την εκτύπωση η οποία συνυπογράφεται και από τον υπάλληλο που εκτελεί τη διαδικασία. Η υπογεγραμμένη αυτή εκτύπωση παραμένει στην υπηρεσία και αρχειοθετείται στο ειδικό αρχείο που τηρείται στο Μητρώο της Υπηρεσίας.
Επιλέγουμε στην Οθόνη “Εγκριση”. Μετά την ολοκλήρωση της έγκρισης επιλέγουμε “Εκτύπωση ΧΡΗΣΤΗ” για να εκτυπωθούν τα στοιχεία της αίτησης του Φορολογούμενου, τα στοιχεία Μητρώου καθώς και ο κλειδάριθμος που του αποδίδεται συστημικά. Και στην εκτύπωση αυτή τίθενται οι υπογραφές Χρήστη και Υπαλλήλου και αφού σφραγιστεί χορηγείται στον Φορολογούμενο.
Πατάμε το πλήκτρο “Επιστροφή” και επιστρέφουμε στην αρχική σελίδα όπου επιλέγουμε αριστερά “Επεξεργασία Αίτησης”.
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Είναι σημαντικό να επισημάνετε στο φορολογούμενο ότι πρέπει να διαφυλάξει τον κλειδάριθμο διότι αφενός μεν η απώλειά του σημαίνει ότι αν τον χρειαστεί για την αλλαγή του κωδικού πρόσβασης , θα πρέπει να επαναλάβει τη διαδικασία, αφετέρου δε είναι ο μόνος κωδικός τον οποίο γνωρίζει ο ίδιος , έχει απόλυτη την ευθύνη για την γνωστοποίησή του σε τρίτους και τις τυχόν συνέπειες.
Είναι εξίσου σημαντικό για την Υπηρεσία, να ελέγχει επισταμένα τη νομιμότητα χορήγησης του κλειδαρίθμου στον εκάστοτε εμφανιζόμενο φορολογούμενο και διαφυλάττει τις εκτυπώσεις της Δ.Ο.Υ., που υπογράφονται από το φορολογούμενο καθώς και το ειδικό πληρεξούσιο, στις περιπτώσεις που προσκομίζεται, διότι η πρωτότυπη υπογραφή του φυσικού προσώπου που παρέλαβε τον κλειδάριθμο, διασφαλίζει την Υπηρεσία από τυχόν αμφισβητήσεις από πλευράς Χρήστη των ηλεκτρονικών Υπηρεσιών.
ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΑΙΤΗΣΗΣ
Σε περίπτωση που κριθεί από την υπηρεσία ότι δεν πρέπει να εγκριθεί η αίτηση, για οποιονδήποτε λόγο ανεξάρτητο των περιπτώσεων απόρριψης λόγω των συστημικών ελέγχων στο βήμα 1, επιλέγουμε στην Οθόνη “Απόρριψη”, την αιτιολογία της οποίας καταγράφουμε στο πεδίο “Σχόλια” .
ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
Για τους φορολογούμενους οι οποίοι ήταν ήδη χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και μεταπτώθηκαν, δημιουργήθηκαν αυτόματα αιτήσεις εγγραφής οι οποίες βρίσκονται σε αναμονή έγκρισης στη Δ.Ο.Υ.. Οι μεταπτωθέντες χρήστες έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν στη Δ.Ο.Υ. το αργότερο μέχρι 31/12/2011.
Οι συστημικοί έλεγχοι που διενεργούνται για τον Α.Φ.Μ. στο στάδιο ανάκτησης της αίτησης εγγραφής, διενεργούνται και στο στάδιο υποβολής της αίτησης εγγραφής και συνιστούν λόγο απόρριψης της αίτησης εγγραφής που υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Σε αυτές τις περιπτώσεις εμφανίζεται ένα γενικό μήνυμα με το οποίο γνωστοποιείται στο φορολογούμενο ότι δεν μπορεί να υποβάλλει αίτηση εγγραφής και πρέπει να απευθυνθεί στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. του.
Αν προσέλθει φορολογούμενος του οποίου η αίτηση εγγραφής δεν έγινε αποδεκτή, αφού πρώτα διαπιστώσετε ότι ο ερωτών είναι το ίδιο το φυσικό πρόσωπο στο οποίο ανήκει ο Α.Φ.Μ. , να ελέγξετε το λόγο για τον οποίο απορρίφθηκε η αίτησή του. Σε περίπτωση που η αίτηση εγγραφής δεν έγινε αποδεκτή λόγω ένδειξης “Έλεγχος Vies” θα πρέπει να ακολουθήσετε τις οδηγίες που αναφέρονται στη σχετική ΠΟΛ 1128/2010. Ανάλογες ενέργειες θα πρέπει να γίνουν και για την περίπτωση που υπάρχει πλαστή ταυτότητα.
Το Νέο TaxisNet θα λειτουργήσει την 6ην Δεκεμβρίου 2010 και ώρα 9.00 π.μ.