Από σήμερα, 1η Οκτωβρίου, όλοι οι ασφαλισμένοι θα χρησιμοποιούν τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) για τις συναλλαγές με το Ταμείο τους.
Τον αριθμό έχουν ήδη 9.200.000 πολίτες, ενώ 110.000 πολίτες έχουν ζητήσει πληροφορίες από το 11131 τον τηλεφωνικό αριθμό.
Ο ΑΜΚΑ αποδίδεται στους πολίτες από τα ΚΕΠ όλης της χώρας, καθώς και από τα 125 γραφεία ΑΜΚΑ που δημιούργησε το υπουργείο Απασχόλησης στα ασφαλιστικά ταμεία.
Υπόχρεοι απόκτησης ΑΜΚΑ είναι όλοι οι ασφαλισμένοι (άμεσα ή έμμεσα) και οι συνταξιούχοι, καθώς επίσης και κάθε πρόσωπο που εργάζεται ή πρόκειται να αναλάβει εργασία εντός των ορίων της χώρας.
Στην περίπτωση που κάποιος, δεν έχει ΑΜΚΑ, απαιτείται:
Για Έλληνες υπηκόους: Δελτίο ελληνικής αστυνομικής ταυτότητας ή δελτίο ελληνικής στρατιωτικής ταυτότητας.
Για ανήλικα άτομα που δεν διαθέτουν αστυνομική ταυτότητα, δηλαδή δεν έχουν συμπληρώσει το 12 έτος της ηλικίας τους, απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης από το γονέα ή το νόμιμο εκπρόσωπό του.
Η καταγραφή των αλφαβητικών στοιχείων (επώνυμο, όνομα κλπ) με λατινικούς χαρακτήρες, γίνεται αυτόματα με βάση το πρότυπο ΕΛΟΤ 743. Εάν ο απογραφόμενος επιθυμεί ειδική αναγραφή των λατινικών αλφαβητικών στοιχείων (αφορά τα δικά του ή / και των γονέων του), τότε πρέπει να προσκομίσει ταυτότητα ή διαβατήριο από τα οποία να προκύπτει η επιθυμητή αναγραφή των λατινικών στοιχείων.
Για ξένους υπηκόους: Δελτίο ταυτότητας ομογενούς ή δελτίο ταυτότητας (αντίστοιχο της ελληνικής αστυνομικής) ή διαβατήριο, ή πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης επίσημα μεταφρασμένο στα ελληνικά (όταν δεν υπάρχει δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο ή τα έγγραφα αυτά δεν περιέχουν τα ζητούμενα για την απογραφή στοιχεία).
Για ανήλικα άτομα που γεννήθηκαν στην Ελλάδα, αρκεί η ληξιαρχική πράξη γέννησης.
Σε περίπτωση απογραφής μέσω εκπροσώπου, απαιτείται επί πλέον η ταυτότητα ή το διαβατήριο ή το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του εκπροσώπου (κατά περίπτωση, όπως αναφέρεται παραπάνω) και επιπλέον υπεύθυνη δήλωσή του του Ν.1599/1986, ότι εκπροσωπεί τον απογραφόμενο.
Τα προσκομιζόμενα έγγραφα πρέπει να είναι τα πρωτότυπα ή επικυρωμένα αντίγραφα αυτών.
Τα παραπάνω αναφερόμενα δικαιολογητικά δεν κατατίθενται στα ΚΕΠ, ούτε στα γραφεία ΑΜΚΑ, απλώς επιδεικνύονται, πλην της υπεύθυνης δήλωσης του εκπροσώπου.
Στην περίπτωση που κάποιος διαπιστώσει πως έχει ΑΜΚΑ, τα στοιχεία όμως που αναφέρονται είναι λάθος, ή απαιτείται επικαιροποίηση, η μεταβολή γίνεται μέσω των ΚΕΠ ή των γραφείων ΑΜΚΑ.
Οι πολίτες θα μπορούν να ενημερώνονται από την τηλεφωνική γραμμή 11131 (χωρίς χρέωση), αλλά και από τη διαδικτυακή πύλη του ΑΜΚΑ.